כל הזכויות שמורות לחגי נוימן

כל הזכויות שמורות

יום רביעי, 11 ביולי 2012

הוא גנדלף הוא מגנטו הוא איאן מק'קלן - פוסט מדמיין לאוהבי קולנוע

זהירות! הפוסט הבא דורש קצת ידע בסרטים מוכרים בהוליווד. מי שממש לא בעניין שלא יכעס על זה שהוא לא מבין.

עוד מעט יצא הסרט "הוביט". זה די מרגש. הספר מאוד חמוד, גם אם במקורו היה מיועד להיות סיפור לפני השנה לבן של טולקין, ואת שר הטבעות ראיתי כל כך הרבה פעמים (אם כי קראתי רק פעם אחת) ככה שזה ממש אירוע.

בליבי אני נוצר פנטזיה. שפעם אחת, נגיד, כשבילבו כמעט נאכל על ידי הטרולים, גדנלף פתאום יופיע, יחליף את הכובע המחודד בקסדה המבודדת, ילבש גלימה אדומה במקום זו האפורה ובאמצעות כח מגנט יעיף כמה חרבות בליבותיהם הנרפשים, ואז יגיד לעצמו: "אתם שייכים לעבר, בני אדם ארורים. אנחנו המוטציות זה העתיד." כי מה, הוא גם מגנטו!

זה גם יכול לקראת בטעות, האיש המגלם את הדמויות, איאן מק'קלן האדיר, כבר לא צעיר. יכולים להתבלבל לו הטקסטים. אם, נגיד, בעזרת ה', יעשו את הפרק הרביעי בסדרת הסרטים "X-MEN", אולי יקרה משהו כזה:
ואם כבר מדברים על הדמות מגנטו, אותו אחד שעושה את מגנטו הצעיר בפריקוול לסרטי האקס-מן, "X-MEN First Class", הלא הוא מייקל פסבנדר, מגלם גם את קרל גוסטב יונג ב"שיטה מסוכנת", ושם הוא פוגש דמות נוספת מ"שר-הטבעות" - ויגו מורטנסן, הלא הוא אראגורן המלך. איזה מגניב אם במקום לריב ולהתווכח בתשדורת מכתבים איטית הם היו עושים קרב! למרות שברור שמגנטו היה מנצח. מה יעזור לשפץ את החרב ההיא נגד מגנט-ו? או שאולי הרוחות רפאים יעזרו לאראגורן גם הפעם? או שהנשרים יעזרו לו?
ומייקל פסבנדר גם עושה את הלוטנט ההוא בממזרים חסרי כבוד, שם הוא נפגש בבראד פיט שמפקד על הכח.
נראה שבראד דווקא מערב בין הדמויות שלו בסרטים השונים: בראד מגלם גם את אכילס. ואם חושבים על זה, את הקולנוע בממזרים חסרי כבוד הרסו בסוג של סוס טרויאני! וגם ב"Fight Club", הרסו את העיר בסוג של סוס טרויאני, שהרי כל החברים במועדון הקרב היו סוס טרויאני במגדלי האשראי! אז בראד באמת מערב בין הסרטים...

טוב, לא להתפזר.

רק חשוב לציין שלפעמים זה מטריד. למשל בסרטי טרנטינו, שאצלו הדמות של השוטר המושתל ב"כלבי אשמורת" הוא גם הפושע העלוב ב"ספרות זולה"! הרגע אהבתי אותו, בסצנה בלתי נשכחת, ושניה אחרי זה הוא אפס, סתם פושע כלומניק! או זה שהוא לקח את באטמן - ואל קילמר -  להיות שוטר מטומטם ולידו את ראש המאפיה רוברט דה-נירו להיות מסומם חסר שליטה עצמית?! חוצפה!
והכי נורא, זה שהאבא האוהב בסרטי "לשחרר את ווילי", איש באמת נפלא, מייקל מאדסן, מבצע את הסצנה האכזרית ביותר שראיתי בימי, כפושע פסיכופת ב"כלבי אשמורת"?! זה כבר לא מגניב, זה מטריד. איך אני יכול לאהוב שחקנים ככה?! לטרנטינו באמת אין גבולות בקטעים האלו. שיתבייש.
אבל זה לא מגיע לבגידה הגדולה מכולן: המפקד הנערץ מהסדרה שלא הפסקתי לראות בתיכון, ריצ'רד ווינטרס מ"אחים לנשק", הלא הוא דמיאן לואיס, הולך אולי לבגוד במולדתו ארה"ב ב"הומלנד"! אבוי! לשם כך מכרו להם את הסדרה הישראלית חטופים? בשביל שהם יעשו את זה לגיבור נעורי?

איזה מזל שיש שחקנים שתמיד עושים תפקיד דומה. ברוס וויליס עושה את אותה דמות פחות או יותר ב"ארמגדון", "12 קופים", "ספרות זולה" ו"מת לחיות". האריסון פורד לא שונה בהרבה בין "אינדיאנה ג'ונס" ל"איר פורס 1".
צריך גם כאלו. שנדע שהוא הטוב ואפשר לסמוך עליהם שהם יעשה את העבודה וינצחו את כל הרשעים.

זה המקום לשתף, בבלוג תמיכה, מקרה שבו שחקן ששיחק דמות שהערצתם פתאום עשה דמות בזויה, או לחילופין, לציין מקרה שהייתם רוצים חילופי תפקידים: שבסרט מסוים שחקן יחליף בין הדמויות שהוא עושה, כמו שתיארתי קודם לכן עם איאן מק'קלן או מייקל פסבנדר
אולי אני עוד אצייר את זה...

2 תגובות:

  1. הריסון פורד הוא גם האן סולו שזה אותו דמות - אביעד בדנר

    השבמחק
  2. יש לי! זה לא מגיע עדיין לרמה של הריסון פורד וברוס וויליס אבל ריאן גוסלינג שיחק מעולה בסרט "דרייב" ופישל בגדול בסרט הטפשי "טיפש, מאוהב" וכו'. למי שלא ראה, יש אותם כבר באתרי סרטים לצפיה ישירה.

    השבמחק