כל הזכויות שמורות לחגי נוימן

כל הזכויות שמורות

יום שני, 19 באוגוסט 2019

"מי שמך?!"ביקורת הסרטים של הבלוג. והפעם: גירסאות הלייב אקשן לאלאדין ומלך האריות

"מי שמך?"ביקורת הסרטים של הבלוג.

ובכן, יצאו להם שני סרטים מחודשים על הקלאסיקות דיסני שהכי קרובות לליבי (מתחרה בהם רק מואנה, ומפסידה בסופו של דבר). אלאדין ומלך האריות.
האחת, יצירה נהדרת שהיה ממש כיף לצפות ברובה. השנייה, הטריילרים כל כך זוועה שבכלל לא טרחתי.
למה?
בפשטות, חשיבה על המדיום. על האמצעי בו רואים.
באלאדין התאימו את הסרט לזה שזה לייב אקשן, ולזה שרובין וויליאמס האגדי איננו ויש את וויל סמית'.
מה זה אומר?
זה אומר שתוכי בלייב אקשן צריך להתנהג כמו תוכי, וסולטן לא יכול להיות כדור קופץ מהתרגילים של שנה א' באנימציה. זה נהדר באנימציה, זה חמוד ומעורר אמפתיה והומור. בלייב אקשן זה לא באופנה החל משנות השלושים. אז הסולטן נהיה דמות אמיתית ופשוט קצת אנמית, והתוכי מתנהג כמו תוכי רק ברור שיש לו ממש אשיות חבויה בפנים.
גם לגבי הקליפים - ריקודים פחות מרשימים באנימציה. זה המון טירחה וזה לא תמיד וואו. אבל בלייב זה עובד, אז משתמשים בזה הרבה. גם התחפושות זה דבר שיותר אפשר להפגיז בו. האפקטים עשירים יותר בצבע, דבר שקשה לעשות באנימציה קלאסית, מה שמפצה על המטמורפוזה שקצת חסרה בסרט - השינוי צורה - הדבר שאנימציה קלאסית עושה הכי טוב מכולם.
היתה גם חשיבה על הג'יני עצמו - וויל סמית' הוא ממש לא רובין וויליאמס. אז הוא הרבה פחות אקסטטי, הרבה פחות משתולל, וגם הרבה פחות פגיע ורגיש. אבל - הוא הרבה יותר מגניב וזורם, והוא גם זמר ממש לא רע. והשתמשו בזה יפה - יש מוזיקה פחות בומבסטית ויותר מגניבה לאורך כל הקליפים האקשניים, והג'יני יותר שולט בעניינים ופחות ליצן החצר. וזה עובד מעולה.
נכון, ג'פאר דמות לא טובה ואין לה שום סאבטקסט, וההכנסה בכח של יסמין כחזקה מרגיש מאולץ (השירים החדשים שלה בעיני ממש חלשים. וזה השירים היחידים שהוסיפו אם אינני טועה, חבל שכך). אבל בסך הכל, עבודה טובה ואחלה תוצאה.
ומלך האריות? סתם נתנו לאריות לדבר.
מעבר לזה שזה לא אפשרי פיזית, לאריות אין שפתיים מתאימות ולא לשון תואמת, ומרגישים, כבר בספר הג'ונגל, שזה מאולץ ממש שהם ידברו, זה גם מרגיש סתם. במקום אריה מגניב, חזיר חמוד, צבוע מטורלל ואריה רע שנראה כמו ג'פאר, יש פשוט סרט נשיונאל ג'אוגרפיק מוזר עם חיות שמנצחות כל חוק אנטומי ומדברות.
עדיף כבר לראות מצלמת אבטחה בסרנגטי.
אז זהו להיום, בביקורת סרטים שלי "מי שמך?"
אהבתם? לעשות עוד כאלו? תגיבו. לא אהבתם? לא לעשות עוד כאלו? אל תגיבו, אני אבין כבר. או שתגיבו ואז לא יהיה לכם סאבטקסט בדיוק כמו ג'פאר החדש.
ושנזכה לגרוב כמו של וויל סמית' עם התלהבות ורגישות של רובין וויליאמס. מי ייתן.


תגובה 1:

  1. 2 סרטים מעולים. בהחלט יצירות פלא. אהבתי את האיורים, שאפו. אם אהבת את הסרטים האלו, בדוק את הסרטים שהמלצתי עליהם באתר Kicky- אני חושב שתמצא כמה רעיונות נוספים שגם יתאימו לאיורים המקסימים.


    השבמחק