כל הזכויות שמורות לחגי נוימן

כל הזכויות שמורות

יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

למה לממן?

יש את סידרת הפרסומות המציקה הזו של ביטוח ישיר (זו, לדוגמה).

אז הנה המענה הנדרש.

והנה הזדמנות לכמה תובנות חשובות לחיינו, ובעיקר לכיסנו.

אני נוטה להאמין שרב הקוראים יודעים את התמונה בגדול, אבל עדיין.

כשמישהו מפרסם משהו - מתקשר אלי לטלפון כדי להציע לי לקנות, שם אינסוף סרטוני פרסומת בערוצים המובילים, שם מליון שלטי חוצות, צריכה להידלק לנו נורה אדומה: למה אתה עושה את זה? הרי אם המוצר שלך מספיק שווה, הייתי פשוט קונה אותו כשאני מגיע לחנות, או כשאני מחפש באתרי השוואות המחירים. אם הביטוח שלך מספיק טוב, אני אראה שהוא באמת זול יותר ואמין יותר באחד מאינסוף האתרים שעושים את ההשוואות האלו, ואלך עליו. יקב, למשל, אחת החברות הטובות בביטוח, לא מפרסמת דבר. מי שמבין יודע שכדאי באמת ללכת אליהם, וככה הם מתפרנסים יפה מאוד. או בסלולר, לגולן טלקום אין שום פרסומת. אנשים באים כי זה שווה. או לפחות כך נראה בינתיים. כנ"ל באינטרנט, למשל: 018 הכי זולים ועם מענה מעולה בטלפון, ולא ראיתי עליה פרסום מאודי. רק דרך השוואות מחירים באינטרנט ראיתי שהם קיימים בכלל.
אבל אם חברה החליטה לפנות אלי, ולהשקיע משאבים של כסף זמן וכוח אדם (שזה גם כסף, בעצם), סיכוי טוב מאוד מאוד שלהם יש יותר אינטרס בעיסקה המוצעת מאשר לי.
אז ראו הוזהרתם. אם כי אני משוכנע שגם הקוראים נכוו לא פעם מנטוויז'ן, אורנג' ושאר עוזריהם משאר העמים.

מה שמגניב זה שפסיכולוגית המח שלנו עובד הפוך. את החברה שראיתי בפרסומת אני אעדיף לקנות מאשר את זו שלא ראיתי, כי היא מרגישה לי מוכר. אמרתי מגניב? התכוונתי מאוד עצוב.

כי בסופו של דבר, את קמפייני הפרסומות ההזויים בעלויותיהם האלו, מממנים אנחנו, הצרכים.
וגם אוכלים את הפרסומות הנוראיות האלו אחר כך.

בשבילנו, זה LOSE-LOSE SITUATION.

וכל הכתוב כאן מוקדש לאורן שלו, שעזר לי במלחמה נגד הרע (013 נטוויז'ן).

תגובה 1: