כל הזכויות שמורות לחגי נוימן

כל הזכויות שמורות

יום שלישי, 20 בדצמבר 2011

למה גם איש ההלכה בודד?



לכל מי שקרא את ההתחלה של "איש ההלכה" והחליט שזה לא בשבילו, הקומיקס לא מוקדש לכם. לא בא לי להקדיש.

ובאמת, מדוע איש ההלכה נשאר בודד, יחד עם איש האמונה?

אולי כי ההלכה התקבעה על ידי ספרים מלפני מאות שנים ומאז החתם סופר נהיה כמעט בלתי אפשרי לעדכן אותה? אולי כי לאכול ירקות בלי תולעים זה כמעט כמו לנשום אוויר בלי פחמן דו חמצני כשאתה עובד בחניון (יש מסכת חמצן של גוש קטיף?)? אולי כי כל מה שקשור למין נהיה אסור? אולי כי בהעדר מנגנוני הקלה הולמים ההלכה הפכה לכדור שלג שרק הולך ומוסיף הלכות, ולכן גם חומרות ואיסורים? ואולי כי זה פשוט לא מספיק מגניב ובסרטים ובסדרות זה רק מעיק על הדמויות? ואולי כי אנחנו בדור שכולו חייב כסף לאי אלו נושים ולמי יש זמן להתפלל שחרית במניין או למי יש כח ללכת למניין במנחה? ואולי... ואולי לא היו הדברים מעולם?

מי יודע. נראה לי שצריך לשאול את הרב סולובייצ'יק. ולמי שלא דובר אנגלית ולא דורש אל המתים, אתם תמיד תישארו בסימן שאלה. מוּההההההההה!!!! (צחוק מרושע מבית היוצר של חבר שמפאת כבודו לא אזכיר את שמו, רק אומר שהוא מוביל אל הנחל הראשי והוא דר באילנו משנה לשנה).

אה, ואני בכלל לא קראתי את איש ההלכה, הספיקה לי פסקה אחת שמישהו הראה או-אז בישיבה. 

6 תגובות:

  1. חזק! מצחיק, מאוייר טוב,
    הייתי חוזרת עם זאת לצביעה הדיגיטלית...
    וגם שינית את הרקע. יש שם עגבניה שקוראת ספר בשירותים!

    השבמחק
  2. בשמת, היא שם מהיום שנפתח הבלוג! (מה שמעלה את השאלה איך היא לא הרקיבה עד היום) והספר שהיא קוראת הוא 1984. למה? זה כבר נושא אחר שקשור בסרט של ידיתי אפרת קופמן "למה השמש".

    השבמחק
  3. קומיקס מצחיק, וטקסט נוגע ללב.
    אם הייתי שומר מצוות, הייתי מזדהה כשותף. כרגע אני מזדהה כחבר...

    רגב

    השבמחק
  4. "אולי כי כל מה שקשור למין נהיה אסור?", נו באמת!
    אפשר פירוט ?

    השבמחק
  5. הי BLUE!
    כרווק? אין שום מקום שמותר לי הלכתית לתת פורקן ליצר המין. שום מקום.
    אסור לקיים יחסי מין כל עוד לא אתחתן, יחסי מין? אפילו ללטף מישהי אסור! אסור לאונן, או אפילו להרהר בפנטזיות מיניות, אסור אפילו להתסכל על בחורה יפה שעוברת ליד. אסור הכל. כתוב שחור על גבי לבן בכל ספר הלכה שתבחר, החל מדברי חז"ל, דרך הרמב"ם, שולחן ערוך וודאי שבספרים של הדורות האחרונים, בהם זה הולך ומקצין.
    אפשר לומר: נו, תתחתן והכל יסתדר (מה שגם אז לא נכון אם כי אכן שונה), אבל אם לא הולך לי בתחום, אני נכנס למצב בלתי אפשרי בו אני כבר בהדחקה מינית של 25 שנים. As simple as that.ומצטער אם הייתי מדי "על השולחן". ביקשת..

    השבמחק