כל הזכויות שמורות לחגי נוימן

כל הזכויות שמורות

יום שישי, 14 באוקטובר 2011

חגים וביני"שים

"הורייייי! מזל טוב! מדור קומיקס חדש נפתח בעלון "נתיוורט" של ישיבת ההסדר "אהבת ישראל" בנתיבות! במקום "חיילינו הגיבורים" שמיצה את עצמו, בעיקר לאור העובדה שהצבא היה שלב די טראומטי מבחינתי, ונסיון לצייר קומיקס צבאי נוסף נחל כישלון גדול מבחינת הפרמטרים שלי:
הבנתי שהגיע הזמן לעבור למשהו יותר עכשווי: מדור ביני"ש, שהרי אני בישיבה עכשיו. הגיוני שעל זה אני אקמקס (לא נכון לומר אצייר, לא נכון לומר אכתוב.. זה ביחד :) )
בברכה, 
חגי אברהם נוימן, 
שיעור ד' בנתיבות."

(יש לי איזה עניין עם קומיקסים בעלי ניחוח נוסטלגי. שווה את זה שהם נראים לא משהו וכבר הרבה מהקוראים פה מכירים אותם)
וואו, הרבה זמן עבר מאז. לכאורה, כך הייתי משוכנע, שהביני"ש שבי הלך ואיננו עוד. אני כבר מקיים הלכה כמו אבא שלי ז"ל פחות או יותר, ולא ישן בסוכה, למשל.
אך מסתבר אחרת..
כפי שרואים בקומיקס, במשבצת השמאלית בטור האמצעי נעבכמן (שאז עוד כתבתי את שמו נעבעכמאן, אבל אנשים התלוננו שקשה לקרוא את הבוחטה הזו של האותיות. לא כולם יודעים לקרוא יידיש כמו אהר'לה החביב שיעץ לי לכתוב כך. בעקבות מישהו מאתר "ביכורים" נעשה השינוי) עושה משהו מוזר בסוכה: הוא מותח חוטים בתחתיתה על מנת לייצר "לבוד" באופן שלמרות שהיא סוכת נחלים היא תחשב כשרה.
רב עם ישראל לא מודע לבעייתיות ההלכתית שבסוכות נחלים. רב עם ישראל לא ביני"ש. בונים סוכה ואל תחפור.
חשבתי שגם אני חזרתי למקום הזה.
אך מסתבר שלא.
אמא שלי העירה לי בדרך אגב שלא עשיתי לבוד בסוכה השנה. אמרתי לה שנמאס לי מהפרומקייט הזה וחשבתי שאפשר להמשיך הלאה. אבל לאט לאט החל לכרסם בי המצפון: כל ההלכה שלמדת, כל קטעי היהדות שבאו באקסטרה, ככה אתה זורק אותם?
במשך כל יום העבודה שלי בחנות הלחם "הלחם של תומר" חשבתי על זה שאני חייב להספיק לעשות את הלבוד הזה לפני שנכנס החג.
מזל שסיימנו ממש מהר לנקות בסוף היום והיה לי גם זמן לזה.
אני יכול להירגע. הביני"ש שבי לא מת. נשאר ממנו משהו.
כן, משהו....
אבל לישון בסוכה זה כבר יותר מדי.
אתם לא מבינים איזה באסה זה לקום בשש וחצי מהשקיית העציצים של השכנה מלמעלה.
(את סיום הסיפור של הקומיקס "מדור ביני"ש", אפשר למצוא בhttp://chagaiav.blogspot.com/2011/09/blog-post.html)

תגובה 1:

  1. זה מה שנקרא-
    מה שאתה לא יודע לא יכול לפגוע בך..

    י(.ג)

    השבמחק