כל הזכויות שמורות לחגי נוימן

כל הזכויות שמורות

יום שבת, 27 באוקטובר 2012

טלמרקטינג

כן, אני בעד פרסום.

צויר בעקבות הסיפור הבא:
אמא שלי לא מבינה במחשבים. ממש לא. מאלה שאם המחשב לא עשה את מה שהיא דמיינה תוך בדיוק חצי שנייה היא מתעצבנת עליו ומכבה. אבל גם לה בבית יש אינטרנט. הספקית שלה במשך כמה שנים טובות הייתה נטוויז'ן. הבעיה היא שהיא לא בדקה את החשבוניות שהם שלחו.
פעם אחת כשהיא בדקה היא ראתה סכום לא סביר בעליל, מאות שקלים, משהו באזור ה500 לחודש, מכל מיני חבילות שהיא מעולם לא ביקשה ולא השתמשה בתוכנן, למשל, תיבת מייל לי ולאחותי שכלל לא ידענו על קיומן, ועל כל תיבה אנטי וירוס ואנטי ספאם.
היא התקשרה וביטלה הכל.
אחרי חצי שנה הם התחילו להחזיר לה את החבילות האלו בהדרגה, ואיתן, להתפיח את החיובים בכרטיס האשראי. שוב, בלא שהיא ביקשה את זה.
כשגיליתי שהם עשו את זה חמתי עלתה בי. גיליתי שהם לקחו סכום שמגיע סה"כ ל2,200 ש"ח על שירותים שלא ביקשנו. מיד התקשרנו אליהם וביטלנו את קו הטלפון שגם היה משלהם, ואת האינטרנט העברנו לספקית אחרת (018. בינתיים בלי תלונות טפו טפו טפו). דרשנו את הכסף חזרה, אך החברה לא הסכימה לזה. נציגת שירות עם עברית קלוקלת טענה שיש חוק המחייב את הלקוח לבדוק את החשבוניות (וטענה ששמו "חוק חובת הלקוח לבדוק") והם נקיים מהעניין. ומה גם שעברו שלושה חודשים מאז שהסכום העיקרי נלקח ככה שבכלל אין להם שום חובה. היא גם טענה שאמא שלי בקשה את השירותים המדוברים, שכאמור, לא רק שזה שקר, זהו גם שקר בלא כל היגיון, למה שאמא שלי תבקש דברים בהם היא לא משתמשת? כמובן שאין שום הקלטה או תיעוד לשיחה כזו, למרות שהיא אמרה לי שיש. כשהיא בדקה היא כמובן לא מצאה.

בתחושת חוסר אונים פניתי לחבר שלי שגם כתב במוסף כלכלה של מקור ראשון (שהספיק להיסגר בינתיים), שדרך חברה שלו פנו אל החברה לדעת מה זה ועל מה זה (אורן ויעל, תודה!). רק אז קיבלתי נציגת שירות שבמתק שפתיים וחלקלקות לשון טענה שאם כבר הם חייבים רק 900 ש"ח וביטול החיוב על החודש האחרון שהיינו שם, כל זאת בשיטת מצליח קלאסית. וזה אחרי שהסתבר לי ממנה שהם משום מה לא ניתקו לנו את האינטנרט והנציגה עוד דרשה את הכסף עליו, ואחר דין ודברים היא הסכימה שאנחנו פתורים מתשלום על זה.
בידיעה שלאמא שלי אין את האופי של ללכת לתבוע בבית משפט, אמרתי לנציגה שתסגור את זה מול אמא שלי, ולכאורה, בא לציון גואל חלקי מאוד.

אבל מה, אחרי כמה חודשים הם שלחו לנו עוד חשבון, על החודש שביקשנו להתנתק אבל הם משום מה החליטו להשאיר אותנו, זה שסיכמתי עם הנציגה הקודמת שאנחנו לא אמורים לשלם עליו. 463 ש"ח. התעצבנתי על נציגת השרות אליה הופניתי בנידון והיא אמרה שתחזור אלי. לא חזרה. מה שכן, אחרי מספר חודשים נוסף קיבלנו מכתב איומים מהמחלקה המשפטית שלהם שהם יפנו לבית המשפט. התקשרתי למספר שהיה שם, הפנו אותי למחלקה הפיננסית שטענו שכן השתמשנו בשירותיהם בחודש המדובר, ולבסוף הצלחתי להגיע לפשרה שנשלם רק 150 ש"ח על הימים הספורים שהם טוענים שעוד השתמשנו בשירותיהם.

בינתיים זה נראה שהכל מאחורינו.

אריאל זילבר אמר פעם שהדרך שלו להיאבק בעוולות זה דרך המוזיקה.

לי יש בלוג.

וזה גם סוג של קתרזיס...

ובפעם הבאה שחברה מנסה לשווק לכם משהו בטלפון, זו התשובה הנכונה: http://www.youtube.com/watch?v=N3aCL8PIOuM

כי אם הם מתקשרים אליך, כנראה שלהם זה יותר משתלם...

תגובה 1:

  1. ברר... בהצלחה עם הבריחה מהטורפים.
    במקרה היום ניסינו לבטל ביטוח על מקרר, ביטוח שהמחיר שלו הוא כמו חצי מקרר. זה היה כרוך בהרבה דם, יזע וצעקות אבל נגמר בטוב. (וסיינפלד אדיר).

    השבמחק